tisdag 29 mars 2011

I mitt köksskåp


En elak magsjuka satte stopp för det planerade helgpysslet. Passar istället på att presentera min disktrasekollektion. Jag kokar dem ungefär varannan dag så de torde inte vara boven i dramat.


Krokade i lingarn.


Min favoritmodell. Virkade i snäckskalsmönster. Tunna, snabbtorkande med lite riv i. Mönstret hittade jag hos Drutten pysslar.


Prålig disktrasa med spetskant. Mönstret hittade jag i en mönsterbok från 80-talet som jag vann i Ekopyssels handarbetsquiz innan jul. Den var så ful-snygg att jag inte kunde låta bli.

3 kommentarer:

hönapöna sa...

fick en sån i julklapp, men tyckte att den lätt började lukta illa. Men då kokade jag ju inte dem varannan dag. Kanske borde prova det, för de är ruskigt snygga!

Åsa Tidqvist sa...

himla fina - hoppas ni är friska nu, magsjuka är V.I.D.R.I.G.T...

h/saltaste bönan sa...

@HönaPöna - Bomull luktar värre än lin. Och ha lite diskmedel i vattnet. Fast är du inbiten wettexanvändare är det bara att glömma - då kan man inte omvändas...
@Åsa - magsjuka är handarbetets fiende nr ett. Finns det ingen lagom trevlig sjukdom som man ligga nerbäddad i soffan och virka sig ur?