onsdag 30 mars 2011

Göteborg's finest


I slutet av januari/början på februari varje år brukar jag ta egen-semester och åka till Göteborg på filmfestival. Där bor bästa festivalvärdinnan. Hon som nagelfar programmet i förväg och listar guldkornen i ett exceldokument - något svenskt, något finskt, ett kostymdrama, lite boxning, dokumentärt och ett och annat kortfilmspaket. I blev det en fantastisk långhelg med bubbel i Rivertons skybar, morgonvisning på Draken och semlor på Aftonstjärnan. Det enda som inte var lyckat var de två alldeles för små mössor som jag hade sytt till festivalvännen. Lovade dyrt och heligt att göra nya, men de hamnade som det mesta andra i to-do-högen. Förra veckan fick jag äntligen tummen ur och nu när jag vet att de tagits väl emot vågar jag visa dem.


Min vän gillar prickigt.


Och hon gillar grönt. Enligt uppgift sitter mössorna som smäck. Tackmejlet var en sådan mösshyllning att jag nästan rördes till tårar.


När jag ändå var i farten blev det en mössa till mig själv också. Randig med lappen bak.

4 kommentarer:

annas alster sa...

Vilka finingar :) Jag gillar också prickigt! :)

Miiaoo sa...

Vilken härlig minisemester du har haft! Det låter underbart!!

Å mössorna är SÅ FINA! Älskar prickigt!!

Åsa Tidqvist sa...

den gröna var verkligen snygg - vart kommer tyget ifrån?
filmfestivalhelg med bubbel låter som en helg jag med skulle behöva... =)

Pyssellycka sa...

Låter hur mysigt som helst!
Och mössorna, my god, jag vill också ha en prickig! En grön!